1 augustus 2007

Pure chocola met vulling

Als je alleen extra pure chocola wilt of mag eten, heb je niet erg veel keus. Het wordt wel meer, sinds kort heeft de C1000 ook eigen merk extra puur, en het smaakt goed. Maar ik houd dus van hazelnoten en rozijnen in mijn chocola! Dus maak ik dat zelf.
Nodig: reep pure chocola, rozijnen, hazelnoten.
(Hazelnoten koop je voordelig bij een toko.)
En verder: pannetje, metalen bakje dat boven het pannetje kan hangen

Doe goed heet water in het pannetje, maar zet het liever niet op het vuur.
Zet het metalen bakje op het pannetje, zo dat het het water niet raakt.
Doe de chocola in het metalen bakje, en laat het smelten zonder al te veel te roeren.
Als de chocola zacht is, strooi je er hazelnoten over en rozijnen.
Met de achterkant van een lepel druk/rol je ze er een beetje in.
Dan laat je de boel stollen in de koelkast.
Als de chocola weer hard is, houd je het bakje heeeel even ondersteboven onder de warme kraan en je wipt de chocola er zo uit.
Da's beter, of niet dan?

1 opmerking:

Gabriella zei

Ik smelt de chocolade ook op deze manier. Mag ik vragen waarom je alleen extra pure chocolade mag eten?
Gr.
Gabriella