3 augustus 2007

IJskoffie

Er komt een warm weekend aan, heerlijk! Weet je wat ik graag drink, als ik op een warme dag hard heb gewerkt en even lekker ga zitten? IJskoffie! Niet die dure van de supermarkt - ik maak hem zo zelf na :-)

Kook een klein beetje water. Doe twee theelepeltjes oploskoffie in een longdrinkglas. Giet er een centimeter kokend water op en roer goed. Voeg een zakje vanillesuiker toe, roer nog eens goed. Gooi er een groot of twee kleine ijsblokjes bij en vul het glas af met melk. Roer er nu een scheutje verse slagroom door. Klaar! En niet van "echt" te onderscheiden.

Laatst ging ik met mijn kinderen naar een speeltuin, toen heb ik de dubbele hoeveelheid klaargemaakt in zo'n halve-liter-thermoskan, met een blokje ijs extra. 's Middags had ik nog een ijskoude verfrissing!

Geen opmerkingen: