2 september 2008

Ik kan wèl vis bakken!

Jaren geleden probeerde ik visfilet te bakken. Het was de bedoeling dat het een bruin korstje zou krijgen, dus ik had het met bloem bepoederd. Helaas liet ik de vis verbranden, het hele gezin was teleurgesteld en ik heb nooit meer vis gebakken. Dat kon ik niet.
Vandaag heb ik toch moed gevat, per slot van rekening heb ik veel geleerd de afgelopen jaren. En ja hoor... Francijn kan wèl vis bakken! Het smaakte heerlijk.

Dep ontdooide visfilets droog met keukenpapier.

Zeef bloem boven een bord, en meng met zout en peper.
Haal de vis door de bloem, klop het overtollige eraf.

Doe 3 mm olie in een koekenpan en verhit dat tot zeer heet.

Leg de filets erin en bak ze 3 minuten aan de eerste kant.

Draai ze voorzichtig om, bak de andere kant 2 minuten.

Draai het vuur lager en bak aansluitend nog 2 a 3 minuten om te garen.

Schep voorzichtig uit de pan - en voila! Niks om bang voor te zijn :-)

Geen opmerkingen: